Wednesday 2 April 2014

DUA TAHUN GRUP TBSST MENGUKIR KENANGAN MELALUI GAMBARFOTO

GAMBAR KENANGAN GRUP TBSST APRIL 2014

YTM Tunku Syed Razman Al-Qadri, Tunku Besar Tampin


Pertemuan Batang Nyamor, Gadong: Mohamad Ibrahim, abang ipar MI dan Badariah Haron

Empat serangkai di Kubu Gajah, Sg. Buloh: Dari kiri CLA, Abu Aman Bachik, AFY dan Ghazali Yasin

Kembara TBSST di depan rumah keluarga Tn. Presiden Zahriman Alias di Penajih.

Peringkat awal penubuhan Grup TBSST di rumah Zahriman Alias, Kuala Selangor. Kelihatan Allahyarham Mohd. Zain Mohd Yassin (dua kiri)  dan anggota pengasas yang lain seperti Zahriman (dua kanan), Karim Abu (CLA) dan AFY beserta isteri masing-masing.

Bergambar kenangan di Aidilfitri di rumah Abu Aman Bachik di Putera Heights. Barisan belakang dari kiri Allahyarham Mohd. Zain Mohd. Yassin, Abu Aman Bachik, Zahriman Alias dan AFY.

Ashraf Manzoor Hussein ketika hadir di rumah AFY di Kubu Gajah, Sg. Buloh.

Majlis kahwin anak Zahriman Alias di Dewan German-Malaysia Institute (GMI), Bangi. Kelihatan Zahriman menyambut kedatangan Abu Aman Bachik (bertongkat) dan Ahmad Fadzil Yassin.

Datin Roznah Md. Jan (Allahyarham) bersama teman-teman Ex-TBS di suatu majlis kahwin di Seremban.

Mohd. Ayob Hashim (kiri, Hattar Othman dan Ishak Othman di satu majlis keraian di Batang Nyamor, Gadong.

Abd. Aziz (kiri), Ex-TBS dan Mohammad Ibrahim di Batang Nyamor, Gadong dalam suatu majlis makan-makan di rumah Kak Salbiah.

Makan malam bersantai di rumah Abu Samah Bidin meraikan kehadiran Aini Kmaruddin yang menjadi tetamu dari Mekah. Kelihatan Habibah Manaf (kanan) dan AFY.

Hamzah Shamsuddin (kanan) dan Karim Abu (CLA) di rumah Ahmad Fadzil Yassin dalam suatu majlis potluck.

Mengabadikan kenangan di Bongek, Rembau di rumah Murad Jamaludiin. Sekumpulan tetamu datang bertandang setelah berada di rumah Ghazali Yasin di Kuala Johol. Hos Murad  (kiri sekali).

Gambar nostalgia dengan ehsan Abdul Aziz: Sekumpulan gadis jelita ex-TBS dengan gaya tahun 1960-an. Duduk di baris depan Norbaya Shafie (kanan), Jamilah Ujang dan Azizah Kassin.

Tiga sewaris dari Gadong dan ex-TBS bersantai di rumah Zahriman Alias ketika hadir di majlis Aqiqah cucu Zahriman. Kelihatan Abu Sufi, AFY dan Salleh Simon.


Abu Sufi yang popular dengan panggilan Dak Chupi bersama isteri kesayangan semasa di majlis prkahwinan anak Salleh Simon di Kemensah Heights, Ulu Kelang.

Zahriman Alias diapit dua wanita anggun , Hawa (di kanan) dan Dato' Suriah Abd. Rahman ketika di majlis perkahwinan anak Salleh Simon di Kemensah Heights, Ulu Kelang.

Dato' Suriah Abd. Rahman (berdiri) bersama bapa pengantin Salleh Simon (baju kuning ) dan Mohd. Fadhil tera di majlis perkahwinan anak bongsu Salleh Simon di Kemensah Heights, Ulu Kelang.



Kembara TBS di Alma Mater: Pertemuan mesra antara Grup TBSST dengan guru dan pelajar TBS di Dewan Besar Sekolah.
Sepuluh Penulis yang menyumbang artikel untuk buku Suatu Ketika Di TBS ang pelancarannya dirasmikan Dato' Nafsiah Abu Bakar, mantan Pengarah Kanan MITI di suatu majlis yang dihadiri kira-kira 200 para jemputan.
Menziarahi jenazah Allahyarham Mohd. Zain Mohd Yassin di rumahnya di Taman Ehsan Kepong. Sekumpulan anggota Grup TBSST datang berkunjung untuk mengucapkan takziah kepada keluarga Allahyarham. Al-Fatihah. Duduk di baris depan Zahriman Alias (kanan) dan Anwar Othman, yang datang dari Johor Bahru.
Dua fotografer amatur, CLA (kanan) dan isteri Gary Fong sedang mensasarkan kamera masing-masing ke suatu arah hanya mereka berdua yang tahu...
Dua super senior Ex-TBS, Saerah Maarof (TBS 1957) dan Beryl (TBS 58) hadir di temu potluck di Kubu Gajah, Sg. Buloh.
Mesyuarat terakhir Jawatankuasa Penerbitan buku Suatu Ketika Di TBS yang diadakan di Bilik Mesyuarat Dewan di Tingkat 29, Menara DBP. Pihak pengurusan DBP juga telah bermurah hati menyediakan makan tengah hari kepada J/K Penerbitan.. 
Mohammad Ibrahim bersalaman dengan tetamu yang hadir di rumah Kak Salbiah di Batang Nyamor di satu majlis makan-makan. Turut hadir ialah Karim Abu (CLA) dan Rozita Taharin.
Barisan J/K Penerbitan yang dibentuk untuk merancang dan melaksanakan tugas menyiapkan buku Suatu Ketika Di TBS. Pembentukan J/K Penerbitan ini dilakukan di Kg. Kubu Gajah, Sg. Buloh di suatu pertemuan potluck di rumah Ahmad Fadzil Yassin.
Satu untuk album: Gambar kenangan di rumah Kak Salbiah di Batang Nyamor dengan jasa baik Muhammad Ibrahim.
Satu lagi untuk album: Kenangan di rumah Abu Sufi di Sungai Tua, Batu Caves yang belum lama. Sekumpulan yang menggelarkan diri "Skuad Bergerak"  disajikan dengan "semuanya podeh sodo-sodo eh".

1 comment:

kelab afyassin said...

Kelihatannya gambar-gambar ini tidak disusun mengikut tarikh atau sikuennya. Kalaulah ada yang berhajat nak susun atur gambar berdasarkan tarikh peristiwa alangkah moleknya. Barangkali pihak Admins boleh berbuat sesuatu supaya ada manfaatnya kepada pensejarahan Grup ini. Sekadar cadangan.